COMMERCIËLE GASTGERICHTHEID
Datum:
Momenteel alleen in-company of als maatwerk
wel 1-daagse open training volgen? Dat kan met
De essentie van Gastvrijheid
Duur:
halve dag of hele dag of als inspirerende lezing
Groepsgrootte: voor hele team/ bedrijf of alleen
leidinggevenden
Locatie: Op locatie of extern (in overleg)
Investering: op aanvraag
Een echte aanrader: High impact workshop voor hele team.
Zorg voor maximale tevredenheid en omzet, informeer direct!
Doel
Op succesvolle wijze omgaan met externe en interne gasten. Benutten van saleskansen in het gastencontact. Leren toepassen van de 3-P formule (performance = Professionaliseren, Profileren en Personaliseren)
Inhoud
- Wie zijn uw interne gasten?
- Het kader: ambiance, assortiment en "de laatste meter" Presentatiespanning
- Basisprincipes gastencontacten: welkom in ons bedrijf, verplaatsen in de gast, motiveren op commerciële wijze, twijfels en bezwaren aanpakken, afsluittechnieken, after sales: band voor de toekomst
- Omgaan met lastige situaties en klachtenbehandeling
- Sales en service aan de telefoon (naar keuze)
Doelgroep
Voor alle medewerkers in hotels, restaurants, bedrijfsrestaurants,
partycentra en partycatering die contact (kunnen) hebben met de gasten. Van de kok, de salesmedewerker
tot en met de bediening.
Effecten
- Open werksfeer
- Meer omzet in het horecabedrijf (vanaf gem. 3% tot 15%)
- Een gastgerichte bedrijfscultuur met een sterk positief effect op externe gasten
- De neuzen gaan dezelfde kant op
- Ondersteuning van de missie van het bedrijf door iedereen
Bijzonderheden
Een absolute aanrader, zeker gezien het feit dat het
gastencontact een steeds belangrijkere waarde in onze emotiemaatschappij in
neemt.
Deelnemers krijgen na afloop van de training een 4Human-certificaat.